רואה חשבון לחברות

יעוץ מקצועי של רואה חשבון לחברות

ליווי של רואה חשבון אינו עניין של מה בכך, אין מדובר רק בחותמת גומי של רואה חשבון לאחר שהוא מבצע מהלכים של ביקורת או של חשבונאות. קו החשיבה של רואי החשבון הוא לסייע ללקוחות שלהם לאורך כל הדרך כדי שינהלו עסק מוצלח בעל הכנסות נאות. בניהול נכון ועל פי הייעוץ הפיננסי שיקבלו מנהלי החברה, הם גם יצליחו להגיע לרווחים נאים. 

התנהלות עם לקוחות 

תפיסת העולם של רואי החשבון השתנתה מאד בשנים האחרונות. הם הבינו שהם חלק אינטגרלי של ניהול העסק ולכן הם מסייעים ללקוחות שלהם בהרבה מאד תחומים הקשורים לניהול העסק שלהם ביום יום. המטרה היא להעניק הכוונה בצמתים השונים, כדי שתהיה זו חברה מצליחה בעלת מוניטין עשיר ומקצועי.

שיתוף הפעולה בין רואה החשבון ללקוחות מתנהל בכמה רבדים ולצורך כך רואה החשבון מעורה מאד בכל מה שקורה בו. הוא מגיע למשרדי החברה מעת לעת, משוחח לעיתים תכופות עם הלקוחות וגם מציע להם הרבה הצעות ייעול. רואה החשבון מקבל לאורך כל היום מידע רב וכל מידע כזה שיכול לעזור ללקוח מסוים שלו, הוא מיד מבצע את ההקשר. אם לדוגמה הוא קיבל נתונים על תוכנה ייעודית וברור לו שהיא תעשה הבדל בהתנהלות של לקוח ספציפי לאור תחום העיסוק שלו, הוא מיד יציע לו זאת.

או לחלופין אם המדינה חוקקה חוק חדש הנוגע לפעילות בנישה מסוימת ולרואה החשבון יש לקוח שעוסק בנישה זו, הוא מיד יעביר לו את המידע כדי שיידע על נהלים חדשים, בקשות חדשות של הרשויות וכו'. 

ייעוץ בנושאים פיננסיים 

בעלי החברה נדרשים מעת לעת לקבל החלטות פיננסיות וכשיש להם רואה חשבון צמוד, הם מתייעצים אתו ורק לאחר מכן מקבלים החלטה. זה קורה בנושאים כמו אילו רכבים כדאי לרכוש או לעבוד בשיטת הליסינג התפעולי. אם כדאי לשכור מחסן גדול יותר לאור העלויות שלו, מהו הערך המוסף והיתרונות של מעבר למחסן זה עבור העסק ועוד.

דוחות רווח והפסד 

כל בעל חברה חייב להיות עם היד על הדופק לגבי רווחיות החברה ולכן רואה החשבון שלו מכין לו דוחות רווח והפסד חודשיים או רבעוניים וזאת על פי היקפי הפעילות בחברה. הדבר הוא חשוב ביותר בכל חברה, אך במיוחד זה אקוטי בחברות שמפעילות כמה סניפים במקומות שונים ברחבי הארץ ולכן יש לבדוק את ההכנסות ואת ההוצאות של כל סניף, כדי לראות את התוצאות של כל יחידת רווח. לעיתים כולן רווחיות, לעיתים חלק הן רווחיות וחלק הן הפסדיות.

מה שחשוב הוא להסיק מכך את המסקנות הנכונות ולפעול על ידי סגירת אחד הסניפים המפסידים, הקטנת השטח שלו או צמצום כמות העובדים. כל אחד מהצעדים האלו עשויים ליצור איזון פיננסי וכך יחידת הרווח תהפוך מהפסדית לרווחית. אם הדבר לא ישפיע, לא יהיה מנוס אלא לנקוט צעדים אחרים שהם דרסטיים יותר, אך יבריאו את המצב הכספי של החברה.