הנהלת חשבונות לעסקים

עסקים שהם פועלים כעוסק מורשה, שותפות רשומה או חברות בע"מ זקוקים באופן שוטף מהיום הראשון שלהם לשירותי הנהלת חשבונות. כיוון שמדובר בלב ליבו של העסק חשוב לבחור במשרד איכותי ומקצועי שקיבלתם עליו המלצות טובות לאור המוניטין והרזומה רב השנים שלו.

שירותי הנהלת חשבונות 

משרד הנהלת חשבונות לעסקים מעניק שירותים מקיפים לעסקים קטנים שמופעלים כעסק עצמאי או לחלופין לחברות בע"מ. סוג השירותים הוא הנהלת חשבונות חד צידית לעצמאיים והנהלת חשבונות כפולה עבור חברות בע"מ. 

הנהלת חשבונות לעצמאיים 

המעטפת כוללת רישום של כל נתוני הפעילות העסקית כמו הכנסות ממכירות ומפעילויות נוספות וגם את כל ההוצאות כמו תשלומי שכר דירה, חשמל, ארנונה, תקשורת ועוד. עבור עצמאים שמעסיקים עובדים מבצעים חשבי השכר את סך השכר על פי ההסכמים של כל עובד.

בהתאם לשיטת הדיווח שנקבעה לכל עצמאי, משדרים מנהלי החשבונות אחת לחודש או אחת לחודשיים את התשלומים לרשויות השונות – מע"מ, מס הכנסה מקדמות, מס הכנסה ניכויים, ביטוח לאומי ניכויים וביטוח לאומי עצמאיים. 

בהתאם למידע, הנהלת חשבונות לעסקים מפיקה דוחות תקופתיים כדי שבעל העסק יבין את מצבו של העסק על כל רבדיו. מעבר לכך לעיתים אם ההכנסות הן גבוהות כדאי לפתוח חברה בע"מ כדי לשלם אחוז מס נמוך יותר למס הכנסה. 

הנהלת חשבונות לחברות בע"מ 

חברות בע"מ אמורות לבצע הנהלת חשבונות בשיטה הכפולה. כל הכנסה וכל הוצאה נרשמת בשתי כרטסות שונות וכך אפשר לבצע תמיד הצלבה של הנתונים. מעבר לכך קולטים באופן אוטומטי את כל התנועות בבנק ומבצעים רישומים ייחודיים שונים על פי הפעילות העסקית כמו לדוגמה רישומים של ייבוא ושל ייצוא, רישום הכנסות מחנות מקוונת, הכנסות מחנות פיזית, פעילות קמעונאית, הכנסות משכר דירה ועוד. 

קיימת חשיבות רבה של רישום מדויק ועל פי הנהלים והכללים החשבונאיים, כיוון שעל בסיס הנתונים שמצטברים בהנהלת החשבונות, מופקים דוחות חשובים כמו תוכנית עסקית, תזרים מזומנים, תקציב, דוחות רווח והפסד חודשיים או רבעוניים ועוד. זו הסיבה שאנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בתחום זה מבצעים את כל המעטפת הנדרשת לכל חברה. זה כולל חשבי שכר שמכינים את תלושי השכר על פי ההסכמים האישיים של כל עובד ועל פי הנתונים האישיים הרשומים בטופס 101 המקנים לעיתים נקודות זיכוי שיש להתחשב בהן בעת ביצוע התחשיבים הכספיים.

מנהלי החשבונות מבצעים גם התאמות בנקים בכל חשבונות הבנק של החברה, כדי לוודא שההתנהלות היא תקינה ואין בעייתיות או זליגה של כספים. 

ליווי וייעוץ פיננסי 

לאור ההתנהלות בכל חברה החוזקות והכשלים, מנהלי החשבונות ידריכו את הלקוחות על פעולות ספציפיות שעליהם לבצע כמו לדוגמה העברה בזמן של כל ההכנסות באופן מקוון, העברת מלוא החשבוניות של ההוצאות בזמן כדי שתתבצע התקזזות באותו החודש וכל פעולה נוספת שתיצור התנהלות שוטפת תקינה.



הנהלת חשבונות לעסקים